Nr. 1048, Anul 18, din 20-Martie-2020
Comunicat de presa
6.martie.2015
24.septembrie.2015
13.octombrie.2015
8.septembrie.2018
Categorii
Prima paginaPolitica
EvenimentCotidian
SportExclusiv
SocialEconomic
DiverseContact
Mica publicitateMare publicitate
Prima Pagina
Cauta in arhiva
 Toate
 Oricare
 Exact
Arhiva
CotidianVersiune pentru tiparireRecomanda unui prieten acest articolParerile cititorilor
Pescuitul, promovat ca activitate recreativă!
Fundaţia „Natura Vie” Călăraşi a organizat, zilele acestea, o conferinţă de presă, la Complexul Queen din municipiu, menită să anunţe finalizarea unui important proiect.
Este vorba, mai exact, de proiectul intitulat „Pescuitul - oportunitate turistică transfrontalieră / produs şi utilizare sustenabilă a patrimoniului natural şi a resurselor” RO BG 402, pe care fundaţia, alături de parteneri, a început să-l implementeze din septembrie 2018. Parteneri în cadrul acestui proiect sunt Asociaţia „Se poate” din Roşiori de Vede, judeţul Teleorman, Asociaţia „Clubul de pescuit turistic” din Silistra, Bulgaria; Asociaţia pentru cooperare şi dezvoltare transfrontalieră „Dunărea Dobrogeană”din Silistra, Bulgaria. Scopul proiectului a fost ca, la final, activităţile derulate să conducă la creşterea numărului de turişti şi la dezvoltarea economică şi socială a zonelor transfrontaliere cuprinse în proiect.
La conferinţa de închidere au participat: Gabriel Şebe (managerul de proiect); Sveto Kiosev (preşedintele Asociaţiei „Clubul de pescuit turistic” din Silistra, Bulgaria); Daniel Enăchescu (preşedintele Filialei Asociaţia „Se poate” din Roşiorii de Vede); reprezentantul Asociaţiei pentru cooperare şi dezvoltare transfrontalieră „Dunărea Dobrogeană” din Silistra, Bulgaria.
Managerul de proiect, Gabriel Şebe a informat că, proiectul a avut o perioada de implementare de 18 luni ( septembrie 2018- martie 2020 ). Valoarea totală a fost de 498.151,73 Euro şi a beneficiat de cofinanţare din partea Fondului European de Dezvoltare Regionala în procent de 85%. Obiectivul general a constat în a face din pescuit o activitate recreativă, promovând totodată patrimoniul cultural tangibil şi intangibil precum şi patrimoniul natural. Ţinând cont de interdicţia sezonieră de pescuit între lunile martie - iunie, pescuitul turistic oferă posibilitatea prelungirii sezonului turistic, ceea ce duce la creşterea numărului de turişti şi încurajând dezvoltarea economică locală, legată de turism şi serviciile conexe acestuia. Grupul ţintă a fost format din operatorii de turism, asociaţii de pescari, populaţia autohtonă, antreprenori interesaţi şi turişti. Activităţile derulate în cadrul proiectului au condus şi vor conduce la creşterea numărului de turişti în zonele vizate şi la dezvoltarea economică şi socială a zonelor transfrontaliere cuprinse în proiect, prin crearea de noi locuri de muncă, reducerea şomajului, ţinând cont permanent de conservarea patrimoniului natural şi cultural. „Este un proiect frumos care sperăm că va schimba în bine tot ce înseamnă condiţiile de trai, de muncă, de educaţie, în zona transfrontalieră româno-bulgară. Vorbim aici de trei judeţe din România şi trei raioane din Bulgaria. Anume judeţele Călăraşi, Giurgiu şi Teleorman din România şi Silistra, Ruse şi Târnovo din Bulgaria. Acest proiect, început acum 18 luni, a avut la bază ca idee ce putem face ca sportul acesta frumos, care înseamnă pescuitul, să aducă şi bani. În acest sens ne-am gândit să aducem în jurul nostru agenţii de turism, pescari profesionişti, asociaţii de pescari, ONG-uri, reprezentanţi ai media şi, împreună, să facem o gândire cum am putea dezvolta acest frumos sport în beneficiul oamenilor. În cadrul proiectului au fost organizate întâlniri consultative, întâlniri informative, au fost elaborate multe materiale informative. Au stat în jurul mesei multe persoane, cu diferite ocupaţii legate de pescuit. Momentul culminant al acestui proiect a fost organizarea unui festival la Călăraşi – Fishnet, pe parcursul a trei zile, la care au participat peste şapte mii de persoane. Tot în cadrul acestui festival, a fost organizată o conferinţă internaţională, la care a participat până şi ambasadorul Belarus în România. În cadrul întâlnirilor au fost convocaţi reprezentanţi ai unor agenţii de turism. S-au creat trei pachete turistice, unul de 3 zile şi două de 7 zile…În aceste pachete au fost prinse toate informaţiile în ce priveşte numărul de bălţi, unităţile de cazare, posibilităţile de acces, infrastructura. Noi am mers pe ideea că un om care este îndrăgostit de pescuit nu pleacă singur, ci cu familia lui. Şi s-a arătat tot ce poate face într-o localitate cum ar fi Călăraşi, Silistra, Giurgiu, Ruse, Alexandria, Veliko Târnovo… Eu personal consider că a fost un proiect frumos, care a avut o desfăşurare normală, din punctul nostru de vedere, nu au fost sincope”, a precizat Gabriel Şebe, specificând că agenţiile de turism vor prelua aceste pachete şi le vor promova. Agenţiile de turism vor fi motoarele importante în acest sistem. „Ideea principala asta a fost: pachetele turistice, ceea ce urmează să se vândă, şi, astfel, prin vânzarea pachetelor, să crească nivelul zonelor. Există o pagină web a acestui proiect, Fishnet.eu, unde sunt trecute toate pachetele turistice, în limba română, bulgară şi engleză. Dacă intră cineva, de exemplu, pe Silistra - Călăraşi, se poate vedea gândirea noastră. Acest om care vine cu familia şi pescuieşte în lacul Iezer sau Lupşanu, poate să doarmă la Călăraşi, copii şi soţia lui pot vizita muzeul, grădina zoologică. Agenţiile de turism au spus că pot promova pachetele, dar să vadă costurile la care se ajunge. Noi le-am oferit practic totul. De exemplu, în Călăraşi există hotelul Hestia, Călăraşi, unul e de patru stele, altul de trei stele şi atunci normal că preţul de cazare diferă. Balta are un singur preţ, indiferent că turistul doarme la trei sau patru stele. Agenţia de turism face preţul şi dacă face un preţ de o mie de euro, probabil că nu va vinde nimic. Depinde de strategia lor. Agenţiile au spus că da, dar e mercantilă treaba. Au toate informaţiile, au totul, dar ei trebuie să pună preţul final. Noi le-am dat informaţiile de bază, gratuit. Oricum, feedback-ul este bun în momentul acesta”, a mai adăugat Gabriel Şebe, managerul de proiect.
(Continuarea in editia tiparita a ziarului IMPACT)
( Marius BADRAGAN )
NEWSLETTER
Introduceti adresa de e-mail
Curs valutar BNR
Euro - 4.8254Euro4.8254
Dolarul SUA - 4.3983Dolarul SUA4.3983
Sondaj
Va reuşi România să ţină sub control pandemia cu COVID-19?
Da
Nu
2004 - 2013 © DANPRESS SRLdrpciv